Website of simpelweg site, hoe belangrijk is dit voor jouw Online Marketing strategie?

Ik zou neigen naar dat een site het belangrijkst is. Dit zeg ik omdat je de website volledig zelf in de hand hebt en deze veel makkelijker en beter naar je eigen hand kan zetten. Je kan een site veel makkelijker laten aansluiten op jouw huisstijl. Het kan op allerlei manieren een verlengde zijn van de huisstijl maar ook van je etalage e.d.

Of je nu een dienst of product(en) aanbied, jouw site kan je zo laten zijn als jij dit wilt. Natuurlijk, waarschijnlijk heb je hier hulp bij nodig en kan je geen site bouwen maar de mogelijkheden zijn onuitputtelijk. Het is een uniek stukje en dit is de eerste kennismaking van klanten met jouw bedrijf. Recente onderzoeken laten zien dat zo’n 60% al je site heeft bezocht voor ze naar je zaak komen. 60% ?!?! Heb je daar weleens over nagedacht? En van die 60% maakt bijna iedereen op basis van je site een beslissing om wel of niet te gaan.

Wat belangrijk is voor je site kan ik niet in 10 tips uitleggen. Ik kan wel 10 tips geven maar er komt meer bij kijken wanneer je naar je site kijkt als onderdeel van jouw Marketing strategie of als jouw Online Marketing strategie indien je die nog op wilt splitsen.

Wat ik mee wil geven is de vraag, waar dient jouw website voor? Dit antwoord moet voor elke potentiële klant binnen 1,6 seconde duidelijk worden. Mensen, mannen in 2 seconden en vrouwen in 1,8 seconden, beslissen of ze op jouw website gaan verder kijken of wegklikken. Dus als je in 1,6 seconde duidelijk kan maken wat ze op jouw site kunnen verwachten dan zit je goed! Probeer dit ook te testen op 4-jarige nichtjes en neefjes. Als zij het kunnen begrijpen zit je goed. Dit klikt neerbuigend maar is het absoluut niet. Uit diverse onderzoeken is vooral de laatste tijd gebleken dat iedereen graag makkelijke teksten leest waarbij ze zonder moeite alles begrijpen. Zelfs mensen die moeilijke teksten aan kunnen of gewend zijn, hebben de voorkeur aan simpele tekst. Dit is mijn grootste uitdaging. Maar hopelijk ben je nu hier en heb ik het gered 😉

Like & deel
fb-share-icon
Tags: