De eerder aangekondigde instagram date is geweest en dat is als volgt verlopen.

Voor het gemak heet ze in dit verhaal Lisa. 

Lisa kwam naar mij met de vraag hoe ze instagram zakelijk zou kunnen inzetten om daarmee mee bereik te creëren voor haar alternatieve behandelingen. Lisa had al een privé profiel aangemaakt enkele maanden geleden maar deed er niet zo veel mee omdat je ook als ondernemer zakelijk en privé zo veel mogelijk wilt scheiden terwijl dat erg moeilijk is.

Lisa kwam goed voorbereid naar onze date, ze had meerdere youtube video’s bekeken en wat artikelen gelezen over gebruik van instagram maar had aan de hand van die info eigenlijk meer vragen gekregen dan antwoorden. We zijn begonnen met te kijken of het privé account omgezet kon worden in zakelijk of dat we een nieuw zakelijk account zouden maken. Omdat ze al een Facebook pagina voor haar praktijk had hebben we gekozen voor het aanmaken van een nieuwe zakelijke account welke gemakkelijk te koppelen is aan Facebook.

Doordat Lisa zo goed voorbereid had konden we snel over de basis dingen heen en konden we meer tijd besteden aan de daadwerkelijk strategie en acties die ze kon gaan doen om meer locale bekendheid te bereiken.

De gekozen strategie bestaat uit meerdere # hashtags die ze aan alle berichten zal toevoegen omdat deze altijd verbonden staan met wat Lisa doet en meerdere # die ze onderwerk gerelateerd kan inzetten. Het aanwennen om (bijna) dagelijks te posten is vaak de grootste uitdaging. Om hier het wiel niet zelf uit te gaan vinden hebben we de # gebruikt om te zoeken naar voorbeelden, deze meestal Amerikaanse accounts, hebben vaak veel volgers, posts en kan je erg goed gebruiken als voorbeeld om jouw eigen stijl te ontwikkelen.

Mijn ervaring is dat ondernemers die zelf hun social media willen gebruiken dit erg goed doen omdat het echt is. Maar de meest gestelde vraag aan mij is, maar wat ga ik dan posten??? Het antwoord hierop is zowel simpel als moeilijk, namelijk alles met mate. Ik raad altijd aan om voorbeelden van anderen in dezelfde business op te zoeken om te kijken wat spreekt je aan en wat niet. Op deze manier kan je snel een start maken met posten en naar mate je meer post wordt het makkelijker!

Natuurlijk hebben we het ook gehad over adverteren op Facebook, Instagram en AdWords. Ik heb hierover kort wat info en mijn idee gegeven en daar is het voor nu bij gebleven. Het plan is dat Lisa nu zelf 2-4 maanden aan de slag gaat met posten op haar instagram en dat we daarna weer een afspraak inplannen voor het adverteren en bijschaven van de posts.

 

Like & deel
fb-share-icon
Tags: