Als je werk afspraken maakt dan zet je van alles op papier maar meestal beschrijf je niet elk mogelijke stap. Ook in mijn werk is dit het geval. Hoewel ik steeds meer dingen vastleg en plan blijft online marketing gedeeltelijk iets in het moment.

Hoe ga je dan om met zaken die misgaan? Een recent voorval uit mijn praktijk: Ik krijg van al mijn klanten input voor de online uitingen. Dit doen ze per mail, whatsapp, fb zakelijk en/of prive, links naar clouddiensten, op papier, telefonisch etc. Dit zorgt ervoor dat mijn prive en zakelijk altijd door elkaar lopen. Een van de dingen die ik mijzelf heb aangeleerd is niet kijken naar de info die ik binnen heb gekregen totdat ik het moment heb gekozen dat ik voor die klant aan de slag ga.

Kan je werken met afspraken hierover?

Dus zonder naar de inhoud te kijken antwoord ik, indien nodig. Zo ook laatst. Ik gaf aan dat het pas op een later moment in mijn planning aan bod komt. Dit was goed. En toen ging het mis. Dankzij een internet storing heb ik dit moment zonder overleg of navraag nog iets verschoven. Dit bleek een fout, ondanks dat het werkelijke verschil maar 15 uur was bleek de inhoud een deadline te hebben. Mijn klant was op dat moment natuurlijk ontevreden over mij maar we hebben het opgelost en uitgepraat.

Waar ik wel over ben ga nadenken is, hoe voorkom ik dit in de toekomst? Moet ik alles gaan vastleggen als concrete afspraken? Dat ik na ontvangst van de input binnen 36 uur iets mee doe? Moet we altijd een strakke planning maken en daar niet vanaf wijken? Ik ben er nog niet helemaal uit maar met alle klanten waar ik nu voor bezig ben ga ik wel in gesprek hierover. Wellicht hebben ze er een veel betere oplossing voor dan ik kan bedenken!

Like & deel
fb-share-icon
Tags: